Palomino en Tayrona National Park

17 augustus 2018 - Palomino, Colombia

Holaaaa!

Onze volgende stop was in Palomino, een klein plaatsje aan de Caribische kust. Met de jungle, een rivier die uitmondt in de zee en een lang uitgestrekt strand, hebben de Colombianen hier een hele relaxte backpackersbestemming van gemaakt. Een klein maar fijn paradijsje! Palomino zelf stelt overigens niet zo heel veel voor. Er is één straat met wat huisjes, winkeltjes, restaurantjes en hostels. We zaten in een heel chill hostel, met zwembad, mooie tuin en goedkope cocktails, heel fijn dus. En het leuke was dat we hier ook met Ruben en Liz uit Nederland hadden afgesproken! Met z'n vieren begonnen we in de middag aan dé activiteit van Palomino, namelijk het tuben. Met een grote rubberen band moesten we eerst achterop bij de vier motortaxi's -dit was al een heel avontuur opzich, heel hobbelig vooral-, voordat we verder liepen naar het beginpunt. Want wat we precies gingen doen was met deze band de rivier af dobberen, de Río Palomino. We klommen dus eerst een stuk naar boven de berg op, waarna we vervolgens in zo'n twee uur over het water naar beneden gingen. Het was lekker dobberen, met een biertje d'r bij, veel gezelligheid en mooie natuur zien. Op het einde kwamen we op het strand aan, en met de ondergaande zon genoten we van de geweldige plek waar we waren. De grote palmbomen maakten het helemaal af. 's Avonds genoten we van nog meer cocktails en heeeerlijk eten, en toen was de dag alweer voorbij. De volgende dag zouden we allebei weer een andere kant op gaan. Het was super leuk om elkaar hier even te zien, zo aan de andere kant van de wereld.

Na een dagje rust gingen we verder naar Tayrona National Park. In dit meest populaire National Park van Colombia loop je door het tropisch regenwoud en kom je langs de mooiste stranden waar enorme keien liggen. Hier zijn we een nachtje blijven slapen zodat we wat meer van de natuur konden genieten en lekker rustig aan konden doen. Het was een leuk stukje hiken, niet super ver, maar in totaal hebben we wel weer wat uurtjes gelopen. Het was vooral ont-zet-tend heet haha. Zweten dus. Maar, op de eerste dag hebben we zowaar aapjes gezien! Doodshoofdaapjes, echt heeeeel cool! Verder hebben we veel hagedissen gezien, groene, bruine, en gekleurde. Op het begin van de middag kwamen we bij de strandjes aan en zijn we de zee ingeweest, heerlijk om even af te koelen. We sliepen op een camping waar we konden kiezen tussen een tent en een hangmat, en omdat de tenten er nogal zweterig en niet chill uit zagen, gingen we voor de hangmat... Hier hadden we allebei nog geen volle nacht ervaring mee dus we waren heel benieuwd hoe dat zou uitpakken haha. Bij mij beviel dat wonderbaarlijk goed, bij Nijal helaas iets minder. We hebben op de tweede dag nog even een duik in de zee genomen, heel fijn omdat de 'dagjesmensen' er zo vroeg nog niet zijn. Daarna zijn we weer terug gelopen naar de uitgang van het park. Onderweg hebben we nog een verse kokosnoot gekocht. Voor onze neus werd die open gehakt en toen konden we het sap drinken en het vruchtvlees eten. Ook weer een leuke ervaring!

In de middag hebben we de bus gepakt naar Riohacha, verder naar het noorden. Hier volgt later weer meer over.

Inmidels zijn we overigens bij onze laatste dagen samen in Colombia aanbeland. Nog even en dan vliegt Nijal naar Frankrijk voor een bruiloft -waar ik helaas niet bij kan zijn- en ga ik diezelfde dag door naar Peru. Op het moment van schrijven zijn we net in San Gil aangekomen, hier hebben we nog wat leuke dingen gepland staan, dus we genieten nog even vrolijk door(: Tot gauw!

Liefs!

1. Ap en Beppie Pouw:
    26 augustus 2018
    Geweldig avontuur samen te beleven. Geniet nog van de dagen samen. Voor Nijal goede terug vlucht. Toffe bruiloft. Wauw, stoere Judith, je tocht verder alleen vervolgen. Veel reis plezier. Fijn dat wij mogen mee genieten via je beeldend verslag. Knuffels van ons. 😙🍀
  2. Wouter:
    Hey guys!

Wat een leuke en spannende verhalen om te lezen. Mooi ook dat jullie bij de magische zee zijn geweest. Geniet met elkaar van de fijne dingen samen en we kijken weer uit naar jullie volgende verhaal!

Dikke kus van ons!

P.S.: Nijal de frikandellen liggen klaar voor je.
    P.P.S.: Juud, de schnitzels voor jou in Wenen straks :D
  3. Ruben:
    26 augustus 2018
    Was inderdaad super leuk om te meeten aan de andere kant van de wereld! Veel plezier nog!
  4. Yoram:
    27 augustus 2018
    Ik wil ook Tuben!
  5. Joni:
    27 augustus 2018
    Geniet van jullie laatste dagen samen daar! Heel leuk om de foto's ook te zien! Kus en knuffel uit Kaapstad!
  6. Dianne Sie:
    30 augustus 2018
    Leuk die verhalen van jullie!!:) Ben ook erg benieuwd hoe Peru gaat bevallen:D!!! xxx